Pozytywny wizerunek firmy. Jak o niego zadbać?
Kreowanie i nieustanne podtrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy to podstawa każdego dobrze prosperującego biznesu. Dlaczego dbanie o image okazuje tak ważne?
Dlaczego warto dbać o wizerunek firmy i co na niego wpływa?
Pozytywny wizerunek naszej firmy ma ogromny wpływ na jej funkcjonowanie. Jakie korzyści wynikają z jego wykreowania?
- Zaufanie klientów, inwestorów i partnerów biznesowych: firma, która sprawia wrażenie profesjonalnej i dobrze zorganizowanej wzbudza zaufanie klientów oraz kontrahentów. Dodatkowo przyciąga również inwestorów, którzy wspomagają jej rozwój;
- Zyski finansowe: budując pozytywny wizerunek firmy, poszerzamy bazę stałych klientów i dzięki temu znacząco zwiększamy nasze dochody;
- Szybki rozwój: dobrze prosperujący i cieszący się zaufaniem biznes generuje duże zyski, dzięki czemu może się szybko rozwijać;
- Wykwalifikowani pracownicy: odpowiednio zarządzana i profesjonalna firma przyciąga wykwalifikowanych pracowników, którzy dodatkowo podnoszą jej wartość;
- Mocna pozycja na rynku: pozytywny wizerunek firmy przyśpiesza osiągnięcie przez nią mocnej pozycji na rynku i uzyskanie przewagi nad konkurencją.
Jakie elementy wpływają na wizerunek firmy?
Podczas kreowania wizerunku naszej firmy, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka najważniejszych elementów:
- Nazwa: aby wzbudzać odpowiednie skojarzenia, nazwa powinna być łatwa do zapamiętania oraz nawiązywać do branży, w ramach której działamy;
- Identyfikacja wizualna: logo, strona internetowa, gadżety firmowe, a nawet barwy, z którymi kojarzony jest nasz biznes, mają ogromny wpływ na jego wizerunek i dlatego warto dokładnie je przeanalizować;
- Zarządzanie i organizacja: firma, która sprawia wrażenie dobrze zarządzanej i zorganizowanej, wzbudza zaufanie, dzięki czemu klienci chętniej korzystają z jej usług.
Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli jak powinna wyglądać strona internetowa twojej firmy
Dzisiejszy świat niemal w całości przeniósł się do Internetu, dlatego odpowiednio wykreowana obecność w wirtualnej rzeczywistości ma ogromne znaczenie dla naszej firmy. Tworząc stronę internetową lub biznesowy profil w mediach społecznościowych musimy pamiętać o kilku zasadach:
- Przede wszystkim nasza strona nie może być jedynie wizytówką, na której zamieścimy nazwę firmy i podstawowe dane kontaktowe. Wykażmy się odrobiną kreatywności i wrzućmy na nią filmik pokazujący, czym się zajmujemy, z kim współpracujemy i jakimi wartościami się kierujemy;
- Zadbajmy o szatę graficzną naszego profilu – nowoczesny i jednocześnie stylowy layout wzbudzi zaufanie i zainteresowanie potencjalnych klientów;
- Pamiętajmy, że treści prezentowane przez nas na różnych platformach powinny być ze sobą spójne;
- Świeżość wizerunku ma ogromne znaczenie dla naszej firmy, dlatego raz na jakiś czas zaktualizujmy informacje oraz szatę graficzną na naszej stronie.
Gadżety z logo firmy, czyli diabeł tkwi w szczegółach
Choć prezentacja naszej firmy w Internecie ma ogromne znaczenie dla jej wizerunku, to w świecie analogowym również powinnyśmy postarać się robić wrażenie profesjonalnych, kreatywnych i godnych zaufania. Jak to zrobić?
- Zaskakujmy klientów drobnymi upominkami z naszym logo – przy okazji spotkania podarujmy im elegancki długopis, modną torbę na zakupy, stylowy notes lub kalendarz;
- Zadbajmy również o takie szczegóły, jak papier firmowy, wizytówki oraz teczki ofertowe. Pamiętajmy, że projektując tego rodzaju akcesoria, powinniśmy stawiać przede wszystkim na minimalizm – na papierze firmowym umieśćmy wyłącznie nazwę oraz logo firmy, na wizytówkach ograniczmy się do podstawowych informacji, a przy teczkach wykażmy się elegancką oryginalnością.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!