Blaszany garaż, ciekawa alternatywa
Blaszany garaż to ciekawsze i tańsze rozwiązanie od tradycyjnego, murowanego garażu. W ostatnich latach powstaje ich coraz więcej, nie tylko w przydomowych ogrodach, ale również w terenach zabudowanych. Dzieje się tak dlatego, ponieważ coraz więcej rodzin posiada co najmniej dwa samochody, dla których ciężko znaleźć zadaszone miejsce, a budowa tradycyjnego garażu często jest niemożliwa.
Zalety blaszanych garaży
Niewątpliwą zaletą garaży blaszanych jest oczywiście niska cena oraz to, że są łatwe i szybkie w montażu. Zabezpieczają samochód przed opadami czy szkodliwym dla lakieru promieniowaniem słonecznym. Postawienie takiego typu konstrukcji jest też o wiele mniej czasochłonne, niż budowa tradycyjnego garażu. A na rynku dostępnych jest wiele różnych rodzajów blaszanych garaży (tzw. blaszaków). Różnią się one wielkością, ilością drzwi, dachem czy ilością okien. Każdy więc wybierze taki, który będzie spełniać jego oczekiwania. Firmy wykonujące takie garaże są w stanie sprostać wymaganiom każdego klienta, jedynie przy bardziej nietypowych projektach czas oczekiwania będzie dłuższy. Konstrukcje tego typu są dość lekkie, niektóre nie wymagają stałego podłoża, co umożliwia przestawianie ich w inne miejsce. Blaszany garaż nie wymaga też specjalnych pozwoleń na budowę, pod warunkiem, że powierzchnia nie będzie przekraczać 35 mkw. Wystarczy jedynie zgłosić to w Urzędzie Miasta.
Garaż blaszany Vinyl Murryhill
fot. ogrodosfera.pl
Nie tylko jako garaż
Blaszana konstrukcja świetnie sprawdzi się nie tylko jako garaż, ale również jako składzik na narzędzia czy pomieszczenie np. na rowery. Bardzo dużo ludzi wybiera też właśnie taką opcję. A duży wybór kolorystyczny sprawia, że łatwo można dobrać taki kolor, który będzie współgrał z elewacją domu.
Jakie podłoże wybrać?
Blaszaki nie wymagają jakichś specjalnych przygotowań podłoża, dzięki czemu nie poniesiemy ogromnych kosztów. Jeden warunek to taki, że teren pod konstrukcję musi zostać odpowiednio wypoziomowany. A to, jakich materiałów użyjemy do wykonania podłoża, zależy już tylko od tego, jaką kwotę chcemy na to przeznaczyć i jaką funkcję ma pełnić blaszak. Jeśli będziemy używać go w tradycyjny sposób, czyli jako garażu, to najlepszym rozwiązaniem na podłoże będzie wylewka betonowa. Decydując się na nią należy pamiętać, że powierzchnia podłoża powinna być o ok. 15-30 cm większa od każdego z boków garażu, a głębokość betonu powinna wynosić ok. 10-15cm. Jeśli zaś blaszak ma pełnić funkcję np. składziku, to wtedy jako podłoże lepiej wybrać kostkę brukową. Nie jest ona tak wytrzymała jak beton, ale idealnie sprawdzi się w pomieszczeniu, w którym będziemy przetrzymywać różne narzędzia czy sprzęty ogrodowe.
Garaż blaszany Commander
fot. ogrodosfera.pl
Czy blaszaki mają wady?
Wszystko, co ma swoje zalety, ma również wady. Lekka konstrukcja nie spełni funkcji zabezpieczającej samochód przed kradzieżą, dosyć łatwo ją uszkodzić by dostać się do środka. Może nie ochronić przed wyjątkowo silnymi nawałnicami a i lekkie drzewo może wyrządzić nieodwracalne szkody. Kolejną wadą tego typu garażu jest to, że konstrukcja z reguły jest nieocieplana, a więc w zimie temperatura w środku wynosi praktycznie tyle samo co na zewnątrz, rzez co może być problem z odpaleniem samochodu. Mimo to, blaszane garaże cieszą się ogromną popularnością i coraz więcej ludzi się na nie decyduje, ze względu na oszczędność czasu oraz pieniędzy. W większości sytuacji jest to wystarczająca ochrona przed czynnikami atmosferycznymi, śnieg, deszcz, słońce czy grad nie uszkodzą dzięki temu naszego auta.
Szczegółowa specyfika techniczna blaszanych garaży dostępna jest na Ogrodosfera.pl.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!