Rower crossowy - na co zwrócić uwagę przy jego wyborze?
Rower crossowy to sprzęt wielozadaniowy. Powinien zapewnić komfort użytkowania zarówno w trakcie przemierzania dłuższych dystansów na drogach utwardzonych, jak i na ubitych ścieżkach w terenie. Konstrukcyjnie najbliżej mu do roweru trekkingowego bez dodatkowego osprzętu.
Crossowiec ma większe koła na cieńszych oponach, delikatniejsze amortyzatory o mniejszym skoku. Z reguły w obu grupach rowerów wykorzystuje się te same części. Rower crossowy, w założeniu ma być rowerem uniwersalnym łączącym cechy górala z trekkingiem.
Jakie kryteria wyboru przyjąć przy zakupie roweru crossowego?
Jako podstawowe kryterium wyboru proponuje przyjąć jego przydatność w warunkach terenowych, w których będzie eksploatowany. Jeśli potrzebujemy roweru do miasta i do lasu, na asfalt i ścieżki leśne, na dojazd do pracy i weekendowe wojaże to na początek przygody z kolarstwem idealnym wyborem będzie rower crossowy lub trekkingowy. Jeśli miejsce parkingowe mamy na piętrze i codziennie walczymy z masą i grawitacją, lepszy będzie pozbawiony ciężkiego osprzętu rower crossowy. Ważną cechą dobrze dobranego roweru crossowego, jest możliwość jazdy w pozycji wyprostowanej, nieobciążającej kręgosłupa. Umożliwia to odpowiednia kierownica i kąt wzniosu wspornika kierownicy w połączeniu z odpowiednią wielkością ramy. W doborze tych parametrów pomogą nam specjaliści z firm takich jak warszawski sklep rowerowy.pl. Trafnie dobrany rower crossowy jest najbardziej uniwersalnym sprzętem, spełniającym oczekiwania zdecydowanej większości adeptów kolarstwa.
Na jakie podstawowe kryteria techniczne zwrócić uwagę przy doborze roweru crossowego?
Rama to platforma, na której zbudowany jest cały rower. Wielkość ramy należy dobrać odpowiednio do wzrostu, powinna zapewniać wygodną pozycję. Waga ramy zależy od materiału, z jakiego jest wykonana. Wielkość kół to 26” do 28”. Odpowiednio do wzrostu i wielkości ramy wybieramy koła, na których lepiej się czujemy. Szerokość i bieżnik opon wybieramy zgodnie z naszymi preferencjami. Przełożenia 3 z przodu i 7 z tyłu wystarczają do amatorskiej jazdy i nie zużywają w nadmiernym stopniu łańcucha. Przy wyborze hamulców tarczowych zwróćmy uwagę na cenę. Nie ma takich cudów, żeby rower z dobrymi hamulcami tarczowymi kosztował poniżej 1000 zł. Amortyzatory podnoszą wagę i cenę sprzętu, więc jeżeli naszym żywiołem będzie asfalt należy rozważyć ich zastosowanie. O siodełko najlepiej zapytać własnej d… Istotnym kryterium zakupu jest waga roweru. Rower crossowy nie posiada osprzętu jak trekkingowy. Można też zrezygnować z amortyzatorów. Jednak elementem decydującym o wadze roweru jest materiał, z którego wykonana jest rama. Najcięższa i najtańsza jest rama stalowa, lżejsza i droższa aluminiowa a najlżejsza i najdroższa jest rama karbonowa.
Ceny rowerów crossowych
Ceny rowerów crossowych zawierają się w przedziale 1000 do 6000 zł. Rower ze wspomaganiem elektrycznym można kupić za ok. 12000 zł. Ceny rowerów zależą od materiału, z jakiego wykonana jest ramą i od cen zastosowanego osprzętu. Można stwierdzić z cena roweru jest odwrotnie proporcjonalna do jego wagi.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!