5 sposobów na połączenie aktywności fizycznej z pracą

5 sposobów na połączenie aktywności fizycznej z pracą

Wielu z nas wychodzi z założenia, że najlepszym sposobem na odpoczynek jest drzemka na kanapie z pilotem w ręku. Nie da się ukryć, że taka forma spędzania czasu jest potrzebna, ale warto również pomyśleć o wprowadzeniu większej aktywności fizycznej. Istnieje kilka rozwiązań, dzięki którym zaczniesz się więcej ruszać. Co więcej, nauczysz się, jak łączyć to z pracą.

Pracujesz fizycznie i wychodzisz z założenia, że nie potrzebujesz dodatkowej aktywności? Niekoniecznie – pomyśl o przeciążonym kręgosłupie, który także potrzebuje zmiany i innego rodzaju ruchu. Na co dzień spędzasz 8 godzin przy biurku? Tym bardziej zainwestuj w siebie. Wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Do tego naukowcy podkreślają, że im więcej się ruszamy, tym bardziej rośnie nasza efektywność - nie trzeba podkreślać tego, jak ogromne znaczenie ma ona w pracy. Warto popracować nad swoją wydajnością nie tylko poprzez różnego rodzaju kursy i szkolenia, ale również poprzez sport. Oto 5 niezawodnych sposobów.

1. Skorzystaj z benefitów pozapłacowych

Wiele firm, m.in. http://bridgestone-poznan.pl/kontakt/, oferuje swoim pracownikom dofinansowania kart sportowych. Twój pracodawca też wprowadził taki benefit? Koniecznie z niego skorzystaj, a jeśli nie ma go w twoim miejscu pracy, warto pomyśleć o przekonaniu szefa do tego pomysłu. Dlaczego? Dzięki niewielkiemu nakładowi kosztów możesz skorzystać z wielu ciekawych atrakcji sportowych. W zależności od rodzaju karty i kwoty dofinansowania, do dyspozycji są siłownie, pływalnie, kluby sportowe, szkoły tańca oraz centra fitness. To świetna forma wprowadzenia regularnego ruchu do swojej codzienności, która dodatkowo nie obciąża portfela. Dużym udogodnieniem jest również to, że do programu należy wiele siłowni i klubów fitness, dlatego nie powinno być problemów ze znalezieniem miejsca w pobliżu pracy czy domu.

2. Pomyśl o zdobyciu dofinansowania imprezy sportowej

Wspominana już firma Bridgestone Poznań chętnie dofinansowuje swojej kadrze pracowniczej udział w maratonach i półmaratonach, zachęcając w ten sposób pracowników do większej aktywności fizycznej. Wiesz, że jest u ciebie w pracy grupa biegaczy albo zapalonych rowerzystów? Wykorzystaj tę informację, załóż zespół i poproś kierownictwo o dofinansowanie waszego udziału w imprezie sportowej. Nawet gdy się nie uda – biegając lub jeżdżąc na rowerze z kolegami, możecie wzajemnie się motywować.

3. Zamień samochód na rower

Poranne i popołudniowe korki łatwo obejść – wystarczy zamienić zatłoczoną ulicę na zdecydowanie mniej obłożoną ścieżkę rowerową. Codzienna jazda na rowerze ma bardzo pozytywny wpływ na zdrowie, m.in.:

  • pozwala spalić kalorie (ok. 300 kcal przez godzinę),
  • obniża poziom złego cholesterolu we krwi,
  • zwiększa wytrzymałość mięśni,
  • poprawia funkcjonowanie układu krążenia,
  • normalizuje poziom cukru we krwi,
  • wyzwala produkcję endorfiny, hormonu odpowiedzialnego za dobre samopoczucie.

Co ciekawe, potencjał jednośladów zaczyna doceniać coraz więcej pracodawców. Pracownicy centrali potentata odzieżowego LPP w Gdańsku mogą np. korzystać z firmowych rowerów, m.in. wybierając się na spotkania z klientami na mieście.

4. Zrezygnuj z windy

Nawet krótki spacer potrafi poprawić humor i działać antystresowo. Pracujesz umysłowo i głównie siedzisz? Ważne, by pomimo tego wprowadzać jak najwięcej ruchu. Jak to zrobić? Dobrym rozwiązaniem jest zakup opaski sportowej lub krokomierza – w ten sposób można kontrolować pokonane w ciągu dnia kroki. Minimalna liczba to 10000. Osiągnąć ten wynik pomogą spacery do i z pracy, ale także większa aktywność w biurze, np.:

  • wchodzenie po schodach (unikaj windy!),
  • krótkie 1-2-minutowe spacery po przestrzeni („przerywniki” od pracy przy komputerze).

5. Ćwicz przy biurku

Siedzący tryb życia jest przyczyną wielu schorzeń, m.in. zwyrodnień stawów czy nadwagi, a do tego może doprowadzić do chronicznego zmęczenia. Antidotum na to jest oczywiście aktywność fizyczna. Nie tylko kroki pomagają w jej zwiększeniu. Jednym z lepszych sposobów na wzmocnienie mięśni i kręgosłupa są ćwiczenia przy biurku. Tzw. ćwiczenia izometryczne to m.in.:

  • napinanie mięśni brzucha i pośladków,
  • łączenie kolan i dłoni, mocne ich zaciskanie, a następnie rozluźnianie,
  • skręty tułowia.

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Turcja i Bułgaria – tanie wakacje studenckie w 2019 roku

Turcja i Bułgaria – tanie wakacje studenckie w 2019 roku

Marzy Ci się zdanie sesji i wyjazd na zasłużone wakacje za granicę? Nie przejmuj się, jeśli masz ograniczony budżet. Zaprezentowaliśmy dwie lokalizacje, do których możesz się udać bez obawy o wydanie dużych sum pieniędzy.

Jakim zwierzęciem jest Goofy?

Jakim zwierzęciem jest Goofy?

Donald to bez wątpienia kaczor, Miki to mysz, ale czym jest Goofy? W przypadku tej postaci odpowiedź nie jest zawarta w samym „imieniu”, tak jak ma to miejsce w przypadku Kaczora Donalda i Myszki Miki.

Historia tortu urodzinowego i świeczek

Historia tortu urodzinowego i świeczek

Impreza urodzinowa nie może obejść się bez tortu, na którym znajduje się ilość świeczek odpowiadająca wiekowi jubilata. Kiedy i gdzie po raz pierwszy pojawiły się tradycje urodzinowe, które znamy dzisiaj?

Słynny napis „HOLLYWOOD” pierwotnie brzmiał inaczej

Słynny napis „HOLLYWOOD” pierwotnie brzmiał inaczej

Gala wręczenia Oscarów 2019 odbędzie się już 24 lutego. To dobra okazja na zapoznanie się z jedną z najbardziej rozpoznawalnych atrakcji związanych z najważniejszym miejscem dla amerykańskiej kinematografii.

Kto po raz pierwszy zagrał Hrabiego Drakulę?

Kto po raz pierwszy zagrał Hrabiego Drakulę?

W 1931 roku w znanego wampira wcielił się węgierski aktor Béla Ferenc Dezső Blaskó znany lepiej jako Bela Lugosi. Wystąpił on w filmie zatytułowanym... „Dracula” (jakże oryginalnie!) w reżyserii Toda Browninga.

Czy Baird rzeczywiście był wynalazcą telewizji?

Czy Baird rzeczywiście był wynalazcą telewizji?

Na tak postawione pytanie można odpowiedzieć i tak i nie. Pewne jest to, że Szkot John Logie Baird już w 1924 roku zaprezentował działający system TV, a cztery lata później zademonstrował kolorowe telewizyjne obrazy.

Garfield – kot, który uwielbia Boże Narodzenie

Garfield – kot, który uwielbia Boże Narodzenie

Dlaczego leniwy, ponad 40-letni kocur, który zdaje się nienawidzić całego świata, tak bardzo przepada za świętami?

Pokolenie biało-czarnej telewizji ma monochromatyczne sny

Pokolenie biało-czarnej telewizji ma monochromatyczne sny

Śnisz w czerni i bieli? Jeśli tak, to prawdopodobnie oznacza, że masz mniej więcej niż 55 lat i wychowałeś się na oglądaniu monochromatycznego telewizora.

Jaki był ostatni utwór, który Freddie Mercury nagrał z Queen?

Jaki był ostatni utwór, który Freddie Mercury nagrał z Queen?

Tego nie wie nawet część osób, które uważa się za fanów legendarnego brytyjskiego zespołu. Nie było to bynajmniej „Show must go on” ani „These Are The Days of Our Lives”.

Kto po raz pierwszy zagrał Hrabiego Drakulę?

Kto po raz pierwszy zagrał Hrabiego Drakulę?

Najsłynniejszy obraz wampira pochodzi z kultowej już powieści autorstwa Brama Stokera pt. „Drakula”, która nie raz i nie dwa była fundamentem dla powstania licznych filmów. Po raz pierwszy w rolę filmowego Hrabiego Drakuli wcielił się...

Rollercoaster Valravn – cztery razy naj

Rollercoaster Valravn – cztery razy naj

Największy rollercoaster znajduje się na terenie USA, a dokładniej w parku Cedar Point. Tamtejsza kolejka jest najwyższa na świecie. Valravn, bo właśnie taką nazwę nosi gigantyczna atrakcja, jest również najdłuższą oraz najszybszą kolejką typu Dive Coaster.

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się