5 sposobów na połączenie aktywności fizycznej z pracą

5 sposobów na połączenie aktywności fizycznej z pracą

Wielu z nas wychodzi z założenia, że najlepszym sposobem na odpoczynek jest drzemka na kanapie z pilotem w ręku. Nie da się ukryć, że taka forma spędzania czasu jest potrzebna, ale warto również pomyśleć o wprowadzeniu większej aktywności fizycznej. Istnieje kilka rozwiązań, dzięki którym zaczniesz się więcej ruszać. Co więcej, nauczysz się, jak łączyć to z pracą.

Pracujesz fizycznie i wychodzisz z założenia, że nie potrzebujesz dodatkowej aktywności? Niekoniecznie – pomyśl o przeciążonym kręgosłupie, który także potrzebuje zmiany i innego rodzaju ruchu. Na co dzień spędzasz 8 godzin przy biurku? Tym bardziej zainwestuj w siebie. Wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Do tego naukowcy podkreślają, że im więcej się ruszamy, tym bardziej rośnie nasza efektywność - nie trzeba podkreślać tego, jak ogromne znaczenie ma ona w pracy. Warto popracować nad swoją wydajnością nie tylko poprzez różnego rodzaju kursy i szkolenia, ale również poprzez sport. Oto 5 niezawodnych sposobów.

1. Skorzystaj z benefitów pozapłacowych

Wiele firm, m.in. http://bridgestone-poznan.pl/kontakt/, oferuje swoim pracownikom dofinansowania kart sportowych. Twój pracodawca też wprowadził taki benefit? Koniecznie z niego skorzystaj, a jeśli nie ma go w twoim miejscu pracy, warto pomyśleć o przekonaniu szefa do tego pomysłu. Dlaczego? Dzięki niewielkiemu nakładowi kosztów możesz skorzystać z wielu ciekawych atrakcji sportowych. W zależności od rodzaju karty i kwoty dofinansowania, do dyspozycji są siłownie, pływalnie, kluby sportowe, szkoły tańca oraz centra fitness. To świetna forma wprowadzenia regularnego ruchu do swojej codzienności, która dodatkowo nie obciąża portfela. Dużym udogodnieniem jest również to, że do programu należy wiele siłowni i klubów fitness, dlatego nie powinno być problemów ze znalezieniem miejsca w pobliżu pracy czy domu.

2. Pomyśl o zdobyciu dofinansowania imprezy sportowej

Wspominana już firma Bridgestone Poznań chętnie dofinansowuje swojej kadrze pracowniczej udział w maratonach i półmaratonach, zachęcając w ten sposób pracowników do większej aktywności fizycznej. Wiesz, że jest u ciebie w pracy grupa biegaczy albo zapalonych rowerzystów? Wykorzystaj tę informację, załóż zespół i poproś kierownictwo o dofinansowanie waszego udziału w imprezie sportowej. Nawet gdy się nie uda – biegając lub jeżdżąc na rowerze z kolegami, możecie wzajemnie się motywować.

3. Zamień samochód na rower

Poranne i popołudniowe korki łatwo obejść – wystarczy zamienić zatłoczoną ulicę na zdecydowanie mniej obłożoną ścieżkę rowerową. Codzienna jazda na rowerze ma bardzo pozytywny wpływ na zdrowie, m.in.:

  • pozwala spalić kalorie (ok. 300 kcal przez godzinę),
  • obniża poziom złego cholesterolu we krwi,
  • zwiększa wytrzymałość mięśni,
  • poprawia funkcjonowanie układu krążenia,
  • normalizuje poziom cukru we krwi,
  • wyzwala produkcję endorfiny, hormonu odpowiedzialnego za dobre samopoczucie.

Co ciekawe, potencjał jednośladów zaczyna doceniać coraz więcej pracodawców. Pracownicy centrali potentata odzieżowego LPP w Gdańsku mogą np. korzystać z firmowych rowerów, m.in. wybierając się na spotkania z klientami na mieście.

4. Zrezygnuj z windy

Nawet krótki spacer potrafi poprawić humor i działać antystresowo. Pracujesz umysłowo i głównie siedzisz? Ważne, by pomimo tego wprowadzać jak najwięcej ruchu. Jak to zrobić? Dobrym rozwiązaniem jest zakup opaski sportowej lub krokomierza – w ten sposób można kontrolować pokonane w ciągu dnia kroki. Minimalna liczba to 10000. Osiągnąć ten wynik pomogą spacery do i z pracy, ale także większa aktywność w biurze, np.:

  • wchodzenie po schodach (unikaj windy!),
  • krótkie 1-2-minutowe spacery po przestrzeni („przerywniki” od pracy przy komputerze).

5. Ćwicz przy biurku

Siedzący tryb życia jest przyczyną wielu schorzeń, m.in. zwyrodnień stawów czy nadwagi, a do tego może doprowadzić do chronicznego zmęczenia. Antidotum na to jest oczywiście aktywność fizyczna. Nie tylko kroki pomagają w jej zwiększeniu. Jednym z lepszych sposobów na wzmocnienie mięśni i kręgosłupa są ćwiczenia przy biurku. Tzw. ćwiczenia izometryczne to m.in.:

  • napinanie mięśni brzucha i pośladków,
  • łączenie kolan i dłoni, mocne ich zaciskanie, a następnie rozluźnianie,
  • skręty tułowia.

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Bajkowe ciekawostki o Disneylandzie  - poznaj je przed zaplanowa

Bajkowe ciekawostki o Disneylandzie - poznaj je przed zaplanowaniem wycieczki

Kto nie chciałby poznać Myszki Miki, Kaczora Donalda, Pięknej i Kubusia Puchatka? Prawie każde dziecko marzy, aby odwiedzić Disneyland lub Walt Disney World.

3 wydarzenia kulturalne, do których warto dołączyć online

3 wydarzenia kulturalne, do których warto dołączyć online – na żywo i za darmo

Z niecierpliwością czekamy na koniec kwarantanny i powrót do normalnego życia kulturalnego. Co warto zobaczyć za darmo w Internecie?

Wielkanoc w Spa nad morzem

Wielkanoc w Spa nad morzem

Dokąd pojechać i gdzie się zatrzymać, by najlepiej wykorzystać ten czas?

Różne oblicza muzyki

Różne oblicza muzyki – sprawdź nasze propozycje niecodziennych festiwali muzycznych

Jakiej muzyki byś nie słuchał, w kwietniu 2020 r. na pewno znajdziesz festiwal muzyczny dla siebie.

Disneyland Paris – historia, atrakcje, liczba odwiedzających ora

Disneyland Paris – historia, atrakcje, liczba odwiedzających oraz ceny biletów

Paryski Disneyland doczekał się oficjalnego otwarcia 12 kwietnia 1992 roku. W tamtym czasie był to czwarty park tego typu na świecie i drugi otwarty poza granicami Stanów Zjednoczonych.

Ezoteryka, magia i zjawiska paranormalne

Ezoteryka, magia i zjawiska paranormalne - dlaczego tak nas interesują?

Ludzie mają najróżniejsze zainteresowania - nie wszystkie są jednak typowe i popularne. Część z nas uwielbia zagłębiać się w tajemnicę i wiedzę z pogranicza świata rzeczywistego i magii.

Obudź się na wiosnę – czyli propozycje koncertów marcowych

Obudź się na wiosnę – czyli propozycje energetycznych koncertów marcowych

Warszawa, jak zwykle ma w zanadrzu coś specjalnego dla Ciebie. Wydarzenia tej wiosny pozwolą obudzić nawet najbardziej zagorzałego śpiocha!

Last Christmas nie jest świąteczną piosenką

Last Christmas nie jest świąteczną piosenką

Punkty obowiązkowe podczas Świąt Bożego Narodzenia to film „Kevin sam w domu” oraz piosenka Last Christmas. O ile ten pierwszy można uznać za faktycznie świąteczny, o tyle utwór zespołu Wham! już niekoniecznie.

Najlepsze filmy na zimę

Najlepsze filmy na zimę

Co można robić w długie zimowe wieczory? Przeglądać Internet, czytać książki i oglądać filmy. Jeśli najbardziej lubicie to ostatnie i nie macie pomysłu na kolejny seans, zapraszamy do zapoznania się z naszym zestawieniem najlepszych filmów na zimę.

Gdzie i kiedy wynaleziono jo-jo?

Gdzie i kiedy wynaleziono jo-jo?

Jo-jo to dla wielu z nas zabawka z dzieciństwa. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby sięgnąć po nie także w dorosłości. Są osoby, które żyją z tego, że do perfekcji opanowały najbardziej zaawansowane tricki.

Piękno Ukrainy

Piękno Ukrainy

Ukraina to coraz częściej odwiedzane przez Polaków miejsce. Jest tam wiele ciekawych zabytków oraz urokliwych miejsc wartych zobaczenia. Jednym z najchętniej wybieranych jest Lwów.

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się