Jak influencer wpływa na sprzedaż?
Influencer marketing zyskał na popularności w ostatnich latach. Osoby prowadzące swoją działalność w social mediach mają wpływ na decyzje konsumenckie swoich odbiorców. Mogą kreować trendy, promować markę, ale i generować wyższą sprzedaż. Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Zastanawiasz się, jak influencer wpływa na sprzedaż? Przygotowaliśmy najważniejsze informacje na ten temat!
Influencer – kim jest?
Dynamiczny rozwój social mediów sprawił, że odbiorcy mają w sieci swoich ulubionych twórców. Młode pokolenia znacznie chętniej poszukują informacji i inspiracji w Internecie, a to sprawiło, że zaczęły się tam kreować i ewoluować nowe zjawiska dotyczące różnych aspektów życia. Twórcy na YouTube, Instagramie, TikToku, Facebooku, ale też blogerzy czy podcasterzy mają posłuch wśród swoich odbiorców, co sprawia, że są w stanie wpływać na ich decyzje, kreować trendy, motywować do działania.
Influencer może ponadto prowadzić skuteczne działania PR-owe dla marek, generować leady sprzedażowe, edukować, promować wartości firmy czy informować o nowych produktach, usługach, wydarzeniach. Gdy influencer wypowiada się we własnym imieniu o marce i jej produktach, komunikat zyskuje na autentyczności i jest lepiej odbierany aniżeli informacja przekazana za pośrednictwem rzecznika prasowego, reklamy czy opisów na blogu, czy stronie internetowej.
Sprawdź też, czym jest viral i jak wykorzystać jego marketingowy potencjał na: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/czym-jest-viral-i-jak-wykorzystac-jego-marketingowy-potencjal.
Jak influencer może pomóc marce?
Przede wszystkim zacznijmy od tego, że influencer musi być odpowiednio dobrany do marki lub jej określonych produktów i usług, jakie ma promować. Tylko wtedy można liczyć na powodzenie tych działań. A potencjał jest spory, bowiem influencer marketing wyróżnia precyzyjne docieranie do grupy docelowej, ale też zwiększenie autentyczności marki, budowanie jej rozpoznawalności i kształtowanie pozytywnego wizerunku.
Nadrzędnym celem marketingowym każdej firmy jest sprzedaż. Dotyczy to właściwie każdej branży – od sklepów stacjonarnych i e-commerce, przez producentów, aż po firmy usługowe. Chcąc się wyróżnić na tle konkurencji i sprawić, że więcej Klientów zainteresuje się ofertą marki, należy szukać skutecznych rozwiązań, które pomogą w promocji. Influencer marketing bezsprzecznie jest jednym z najlepszych narzędzi do osiągania tego celu.
Jak influencer wpływa na sprzedaż?
Influencerzy mogą promować produkty, usługi, jak i po prostu firmy na swoich kanałach w social mediach czy blogach, filmach i podcastach na wiele sposobów. Dotyczy to zarówno formatów, jak i samych zasad współpracy. Należy je dobierać i planować tak, by użytkownik oswajał się z marką i tym samym, by szybciej zdecydował się na zakup (konwersja). Może to następować poprzez lokowanie produktów, dodawanie odnośników do sklepu, udzielanie kodów rabatowych lub poprzez inne, bardziej angażujące kampanie (np. konkursy, wspólne gotowanie live, eventy).
Jeśli chodzi o mierzenie efektywności działań z influecnerami, to trudno jest wskazać dokładny ROI w działaniach influencer marketingu, ale istnieje opcja poddania analizie skuteczności reklamy, poprzez sprawdzenie statystyk odsłon, udostępnień, polubień, komentarzy, zwiększonego ruchu na stronie, ilości wykorzystanych kodów rabatowych itd.
Przeczytaj też, jakie powinny być wymiary grafik na Facebooku: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/jakie-powinny-byc-wymiary-grafik-na-facebooku-w-2021.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!