SEO we własnym zakresie – o czym należy pamiętać?
Optymalizacja strony internetowej to skomplikowany proces, który wymaga wiedzy branżowej i stałego analizowania pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Najczęściej do prowadzenia takich działań zatrudnia się więc specjalistów. Istnieją jednak takie kwestie, którymi można się zająć we własnym zakresie. Co zatem zrobić, by poprawić swoją widoczność w sieci?
Treści na stronę
Treści w Internecie to podstawa, ponieważ mają funkcję informacyjną, mogą zachęcać do podjęcia określonych działań, ale także mogą być korzystne pod względem SEO. Co więcej, aby je stworzyć, nie zawsze musisz angażować specjalistę. Oczywiście teksty napisane przez profesjonalnego copywritera będą najbardziej użyteczne, jeśli jednak nie chcesz go zatrudniać, możesz napisać je samemu.
Musisz przy tym pamiętać, że nie wystarczy zamieścić w witrynie informacji o ofercie firmy i danych kontaktowych. To za mało. Twoja strona stanowi Twoją wizytówkę, powinna zatem zachęcać do kontaktu z firmą i działać „sprzedażowo”, czyli prezentować korzyści wynikające z zakupu oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.
Należy również zadbać o to, by treści były przyjazne SEO, to znaczy powinny zawierać przemyślanie dobrane frazy kluczowe, grafiki, nagłówki i inne elementy, które biorą pod uwagę algorytmy wyszukiwarki. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć teksty, które będą działać, warto skorzystać z konsultacji SEO. Specjaliści podpowiedzą Ci, na co zwracać szczególną uwagę i jakie elementy zawrzeć na stronie.
Wybierz grupę docelową
To podstawa wszystkim działań marketingowych, także tych, które skupiają się na SEO. Im bardziej precyzyjny będzie Twój przekaz, tym większa szansa, że trafi do Twoich potencjalnych klientów. Warto na przykład zadbać o frazy lokalizacyjne, które sprawią, że Twoja witryna będzie wyświetlać się odbiorom z określonego obszaru.
Dobrze jest pamiętać o tym podczas tworzenia treści na stronę, ale bardzo polecanym rozwiązaniem jest również stworzenie wizytówki Google Moja Firma. To bezpłatne narzędzie, które zapewni Ci widoczność w wyszukiwarce i ułatwi klientom kontakt z Twoją firmą.
Znając grupę docelową, możesz również planować kolejne działania, na przykład pisać treści na bloga firmowego, które będą interesujące dla danego typu odbiorców.
Analiza konkurencji
Jeśli chcesz być o krok przed konkurencją, analizuj jej działania. Nie musisz używać do tego specjalistycznych narzędzi. Na początek wystarczy odwiedzać strony firm, które działają w podobnej branży i sprawdzać, jakie są ich mocne i słabe strony. Możesz także wpisywać do wyszukiwarki poszczególne frazy, aby sprawdzić, które witryny są prezentowane na samej górze wyników wyszukiwania.
Warto się nimi inspirować, ale zdecydowanie złym pomysłem jest kopiowanie konkretnych rozwiązań, a w szczególności gotowych treści. Pamiętaj, że zduplikowane teksty są przez algorytmy postrzegane jako zawartość niskiej jakości, dlatego Twoja strona może automatycznie spaść w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim dobrze jest być na bieżąco z działaniami konkurencji, aby móc wprowadzać korzystne zmiany u siebie.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!